Halaman

Jumaat, 11 Disember 2009

UJIAN ALLAH BAGI ORANG BAIK

Assalamualaikum & Alhamdulillah ..



~MASA DEPAN ISLAM DI TANGAN PEMUDA KINI~


UJIAN ALLAH BAGI ORANG YANG BAIK

Saya ingin berkongsi sedikit motivasi,moga-moga ia dapat melembutkan hati kita untuk tunduk kepada ALLAH yang Maha Mengetahui perkara yang tersirat di dalam hati.

Ketahuilah ya sahabat,

Kebanyakan orang-orang yang baik itu diuji dengan kemiskinan dan kesulitan didunia.Keadaan ini terus menerus kepada orang yang baik sejak dahulu hingga sekarang.

ALLAH SWT sahaja yang mengetahui kenapa ia memilih untuk menjadikan orang-orang itu khusus untuk kehidupan sedemikian rupa.Mudah-mudahan ia diredhai hidup didunia dan akhirat.ALLAH SWT menetapkan kemiskinan dan kesederhanaan agar sempurna nasib mereka di akhirat.

ALLAH SWT memerintahkan kepada dunia”Hai dunia bermanis-manislah kau untuk musuh-musuhKu hingga mereka tidak menyintaiKu.Dan berpahit-pahitlah kamu kepada para kekasihKu hingga mereka tidak tenteram kepadamu,lalu kau memfitnah mereka”

Ya sahabat,

Hidup ini cubaan untuk kita.

ALLAH SWT tidak akan meningkatkan iman kita sekiranya kita tidak diuji.

Ketahuilah ya sahabat,

Malapetaka itu umum merata untuk semua makhluk.Jarang untuk tidak menimpa salah seorang daripada mereka.

Hati-hatilah wahai sahabatku,

Janganlah Engkau berputus asa kerana terlambatnya rezeki tetapi bersikaplah menghadapi ketentuan ALLAH SWT dengan dada yang lapang dan kesabaran yang sempurna.Peliharalah hatimu dan jadikanlah keseluruhan hatimu bersama ALLAH SWT.

Sekiranya kita mahu marah bukan kerana ALLAH…

Cuba perhatikan langit,betapa tingginya langit yang tidak bertongkat itu.Kemudian perhatikan pula bumi,tempat yang kita pijak,betapa rendahnya bumi berbanding langit.

Bumi ini adalah tanah yang akan menutup mata dari melihat dunia.Bumi ini yang akan mengunci kaki dari berjalan.Bumi ini yang akan menyuap tanah tika kita dikebumikan.Betapa rendahnya diri kita dihadapan ALLAH SWT kelak.

Betapa kerdilnya kita disisi ALLAH SWT.Betapa hinanya kita sewaktu dibangkitkan dihadapan ALLAH SWT.Kita hanyalah hamba ALLAH ya akhi..

Mari bersama mengingati ALLAH.Pelihara diri dari menjadi bahan bakar api neraka.Apabila semua memikirkan perkara ini maka kita mampu untuk menjadi agen perubahan untuk kemenangan ISLAM.

Bersama menolong agama ALLAH kelak ALLAH akan bantu urusan seharian hambaNya yang menolong agamaNya.Semoga ALLAH SWT mengurniakan hidayah dan taufik kepada saya dan sahabat-sahabat sekalian.Ameen.


Ikatlah ilmu dengan menulisnya..۩

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sejambak terima kasih, kami menghargai kata-kata tuan dan cikpuan.