Halaman

Rabu, 4 Mei 2011

Afirmasi & Kebaikannya untuk Anda

Assalamualaikum dan selamat berprogram motivasi di Kem AKHI,

 

Afirmasi Kejayaan Hingga Infiniti :  Kebaikan berkata perkara yang positif tidak dapat disangkal lagi.Ia terbukti hasil kajian demi kajian yang dilakukan terutamanya kepada 'air' yang di bacakan dengan bacaan yang positif.Apatah lagi,jika diungkap kepada individu lain.Contohnya,''Wah! Rajinnya anak ayah mengemas rumah  dan membuat kerja sekolah.Ayah suka! Pasti,bertambah rajin anak tersebut selepas ini.Yakinlah.

Maka,teknik AKHI ini bakal merungkaikan tekanan dan menyuburkan kejayaan kerana melalui teknik AKHI saranan minda positif disuburkan dalam jiwa saudara.Kita memberi maklumat positif kepada minda untuk mengecap kejayaan.

Apabila kita melihat matahari yang hampit terbenam di sebalik dedaunan pepohon kelapa,kita menyebut Subhanallah,cantiknya.Wajah kita senyum dan hati kita tenang melihat perkara tersebut.Kita memuji-muji kejadian yang telah Allah ciptakan sebegitu cantik.Tatkala itu,kita berada dalam keadaan relaks dengan penyataan tersebut.

 Afirmasi dapat meningkatkan kuasa minda separa sedar. Selain afirmasi, kuasa minda separa sedar dapat dipertingkatkan melalui kaedah gambaran minda dan visualisasi yang kita bayangkan.


Contoh terbaik afirmasi untuk diri ialah dengan menggunakan perkataan SAYA.

Saya yakin boleh melakukan larian 100 meter ini dan berjaya mendapat tempat pertama.InsyaAllah.

Saya mahu membantu orang lain menjadi berjaya dalam kerjaya pada tahun 2011 dengan teknik AKHI.

Saya tahu bahawa semua proses kejayaan sedang berlangsung dan saya perlu berusaha dengan lebih gigih untuk mencapai target menjadi kaya iman dan semuanya.

Itu antara yang saya praktikkan dan ia amat membantu meningkatkan kuasa minda.Akhirnya,fikiran  mendorong jasad untuk menzahirkannya.

Sungguh,ia adalah teknik pengulangan yang baik untuk diri.

Cubalah.
 
Afirmasi Kejayaan Hingga Infiniti,
-Akhi Firdaus-

*blog ini akan bertukar url sedikit masa lagi.

-Nantikan Program Motivasi Cuti Sekolah AKHI pada 03-05 Jun 2011 dan dapatkan maklumat lanjut melalui flyers yang di berikan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sejambak terima kasih, kami menghargai kata-kata tuan dan cikpuan.