Halaman

Isnin, 9 Mei 2011

APA Y NG HIL NG D LAM HID P ANDA ?

Baru-baru ini, saya telah bertanya pada diri sendiri "Apakah rumus sederhana untuk kejayaan yang saya boleh aplikasikan?" Saya ingin rumus yang mudah diingat dan yang berkesan.

Ini dia dalam tiga langkah sederhana:
1. Tentukan keinginan anda.
2. Tanamkan keinginan anda dalam fikiran bawah sedar anda.
3. Mengambil tindakan cekal dan konsisten.

Tuliskan formula ini dalam kad kecil dan lihat formula ini beberapa kali sehari selama 40 hari berikutnya dan melihat apa yang terjadi.

Ya benar,jadikan ia amalan.Sedikit dan berterusan.Kejayaan pasti datang.

Bagi mencapai perkara tersebut , pastikan keinginan anda. Kebanyakan orang hanya berangan-angan dan melamun dengan keinginan yang tidak pasti.


Fikirkan tentang bagaimana sebuah rumah hendak disiapkan.Perlukan plan rumah.Perlukan saff arkitek.Perlukan berapa bilik.Tulis dengan spesifik dan terus lakukan proses pengiraan harga rumah dan tahun siapnya.

Maka,matlamat keinginan itu menjadi jelas.Aplikasikan ia dalam keinginan yang anda mahu.

Mahu bekerja?
Bila?
Majikan?
Di mana?
Mereka yang perlu dihubungi?
Persiapan awal?
Soalan jangkaan temuduga?

Selepas anda mendefinisikan keinginan anda, anda perlu menanamnya kuat dalam fikiran bawah sedar anda. Pengulangan sangat penting pada saat ini. Dalam pengalaman saya, afirmasi ditulis digabungkan dengan visualisasi dan latihan mental adalah alat terbaik untuk memulakan proses. Ini termasuk meninjau dan menyempurnakan keinginan bertulis anda, gambar, dan lain lain sampai semuanya jelas.

Afirmasi dan visualisasi adalah alat asas yang digunakan di seluruh proses reka cipta.Alat ini digunakan untuk membuat semua alat-alat lain yang anda perlukan untuk mencipta apa yang anda inginkan.Dan anda harus mengambil tindakan gigih untuk mendapatkan apa yang anda inginkan.

Sebuah tujuan yang selaras dengan keinginan anda secara keseluruhan.

Berikut beberapa pertanyaan besar:
Tindakan apa yang boleh anda ambil dalam masa 24 jam berikutnya untuk bergerak ke arah pencapaian tujuan itu?

Apakah kebiasaan FIKIRAN YANG BOLEH ANDA ADAPTASI DALAM HIDUP ANDA?

Jumpa anda di puncak kejayaan,
Akhi Firdaus

Makluman : Kepada mereka yang telah mendaftar dan ingin mendaftar di Program motivasi cuti sekolah A.K.H.I pada 03-05 Jun 2011, pohon rujuk FB IN SAFF TRAINING MANAGEMENT  CONSULTANCY Terima kasih.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Sejambak terima kasih, kami menghargai kata-kata tuan dan cikpuan.